Două treimi dintre familile de la sate, care au participat la un sondaj realizat de World Vision România, vor renunţa la cadouri sau vor reduce substanţial bugetul pentru cadouri, din cauza creşterii costurilor, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro.
Din cauza greutăților financiare, o treime dintre părinți ar vrea să sară peste Crăciun.
- Au fost chestionați 776 de părinți: 99.2% din mediul rural și 0.8% din mediul urban mic.
În comunicat apare că două treimi dintre românii de la sat reuşesc doar parţial sau nu reuşesc deloc să asigure familiei confortul de bază, precum necesarul de alimente sau încălzirea casei în perioada sărbătorilor de iarnă, conform studiului realizat de World Vision România.
8 adevăruri despre Crăciunul copiilor de la sate:
- Două treimi dintre familiile de la sate vor renunţa la cadouri sau vor reduce substanţial bugetul pentru cadouri din cauza creșterii costurilor
- Aproape două treimi dintre părinți (61,5%) vor avea mai puțin de 100 de lei pentru cadoul copilului.
- Mai mult de jumătate dintre părinții de la sate vor alege cadouri care să acopere nevoi de bază (îmbrăcăminte, încălțăminte, alimente, etc)
- 1 din 3 români de la sat ar sari peste Crăciunul de anul acesta, dacă ar putea, din cauza dificultăților financiare;
- Două treimi dintre românii de la sat (66,3%) reușesc doar parțial sau nu reușesc deloc să asigure familiei confortul de bază (alimente, căldură în casă etc.) în perioada sărbătorilor de iarnă;
- Aproape o treime dintre familiile din mediile vulnerabile consideră perioada Crăciunului una stresantă, mai ales din cauza dificultăților financiare;
- 4 din 5 părinți sunt îngrijorați sau foarte îngrijorați cu privire la creșterea costurilor de încălzire în această iarnă;
- Peste jumătate dintre familiile de la sat (55%) nu au avut brad anul trecut sau l-au avut împodobit sărăcăcios.
„Prin campania #MoșCrăciunLaSate, World Vision România a reușit să ajungă, anul trecut, cu dulciuri, jocuri și cărți la peste 3.000 de copii din comunitățile cele mai vulnerabile de la sate, reușind să depășească targetul cu 50%. Anul acesta, fundația și-a propus să ajungă cu cadouri la cel puțin 2.550 de copii din mediul rural.”